animanyak · 11-Сен-14 11:24(10 лет 3 месяца назад, ред. 16-Фев-16 17:56)
RodinaOСНОВНАЯ ИНФОРМАЦИЯГод выпуска: 2014 (24 августа) Разработчик: Elliptic Games Издательство: Elliptic Games Платформа: PC Версия: 1.2.0 OT 12 дек, 2015 Тип издания: Repack Язык интерфейса: Aнглийский Таблэтка: ALI231СИСТЕМНЫЕ ТРЕБОВАНИЯ• Операционная система: Windows XP/Vista/7/8 • Процессор: Pentium IV 1.8 ГГц • Оперативная память: 2 Гб • Видеокарта: 512 Мб • Свободного места на жестком диске: 200 МбRodina - исследовательский космо-RPG-экшен с бесшовным и случайно генерируемым миром, где вы можете садиться на планеты, улучшать свой корабль, взламывать вражеские компьютеры, и многое другое!
Вы будете играть за единственного выжившего колониста новой солнечной системы, всех поселенцев которой уничтожили неизвестные корабли.
И теперь только от вас зависит судьба миллионов новых поселенцев, которые должны прибыть в эту систему через несколько лет на огромном корабле Rodina.
Особенности игры:
- Полная свобода в исследовании не только космического пространства, но кораблей, станций и планет.
- Вы можете взломать компьютер вражеского корабля и удалить несколько строк кода, которые управляют кораблем, тем самым сделав противника абсолютно беззащитным.
- Огромный и абсолютно бесшовный мир. Игра не даст заскучать ведь его создатель работал над такими проектами как Oblivion и Fallout 3.За игру спасибо John2s-у
Особенности RePack-a
-Ничего не вырезано-
-Ничего не перекодировано-
-Аудио качество / Видео качество (100%)-
-•Версия: 1.2.0 OT 12 дек, 2015•••RePack by АRMENIAC•••
Порядок установки
Установить
Играть:)
Список изменений
VERSION HISTORY
----------------------------------------- **** RODINA 1.2.0 **** 12 дек, 2015 * Story Update: New messages and story elements, picking up at the end of the original story
* New Feature: NPCs. Includes Vision Sensor, Eye Shader, and Procedural Voices
* New Feature: Mod Support
* New Feature: Run Toggle
* New Feature: "Limnal Assist" particles while in Cruise Mode show you when your ship is getting a speed boost in deep space
* Improvement: Enemy ships no longer respawn
* Improvement: Player position added to Scanners
* Improvement: Many story/UI polishes, inluding flashing UI Icons for target entities, and more tutorial elements
* Improvement: Major internal physics refactor
* Improvement: Scripts loaded automatically (without LoadScripts file). Errors generated when compiler finds broken dependencies.
* Improvement: Texture generation scripts refactored and much simpler now.
* Improvement: Added "Convex" and "Mesh" physics types for entities (not tested extensively)
* Bugfix: Gameplay script context was not being garbage collected, leading to hitches
* Bugfix: Fixed vehicle formation movements in non-highprocess, causing crazy distant ship movements **** RODINA 1.1.8 **** * New Feature: Log
* New Feature: Memory info log (Rodina and other process memory usage)
* Improvement: Add MSAA back in as an option
* Improvement: Improve planet visibility at very far distances
* Improvement: Option to turn off auto-levelling to horizon when in planet atmosphere
* Improvement: New build process, VS2013, DX11 Shader Compiler
* Improvement: Added lots of internal integrity checks
* Improvement: Fixed many potential issues uncovered by static analysis
* Crash Fix: Turn off SSE instructions
* Bugfix: Crash dumps now properly generated for Render and Generation contexts **** RODINA 1.1.7 **** * New Feature: Retro Mode!
* New Feature: Lighting Quality option
* New Feature: EnableGodMode() script function
* New Feature: FXAA Antialiasing (sorry- had to remove MSAA for now)
* New Feature: Freelook button (ALT) for looking around while piloting the ship
* Optimization: Added frustum culling
* Optimization: Added planet horizon culling
* Optimization: Move processing from pixel shader to vertex shader
* Improvement: Switched back to 1 3D ship model (+1 optional physics model). No more flying vs parked versions.
* Improvement: Flashlight tutorial stage
* Improvement: Activate jetpack when pressing the "down" (CTRL) button while in mid-air
* Improvement: Make fires slightly easier
* Bugfix: Turn off portals when the ship door is open
* Bugfix: Fix problem with swapping mouse buttons
* Bugfix: Fix doors which can lead to the void between interior and ship
* Bugfix: Fix tutorial messages fighting with the notification system
* Bugfix: Fix angles wall physics
* Bugfix: Fix discrepency with the entity scheduling
* Bugfix: Fix broken arrow/page keys for scrolling in menus **** RODINA 1.1.6 **** * New Feature: Cockpit Mode
* New Feature: Holoscreen windows + tileset
* New Feature: Sitting in chairs
* New Feature: EGHealPlayer() script function
* Improvement: Keep shader cache files loaded so we don't need to access HDD to recompile shaders
* Improvement: Poll planet height render textures form the render thread rather than generation thread
* Bugfix: Fixed clicking outside of the bounds of a scrolling window **** RODINA 1.1.5 **** * New Feature: Instanced rendering and interior optimizations should improve framerate for rendering interiors. * Crash fix: fixed a crash that occured when entites were deleted * Improvement: Rebuilt document parser massively improves the quality of the ingame documents. Better Unicode support, support for HTML special characters, and many bugfixes
* Improvement: Rewrote windows input engine to use entirely different tech. Hoping this will cut down on strange input problems affecting a handful of users. * Test feature: Try pressing F9, F10, and F11 to try out the procedural robot beeps and bloops! **** RODINA 1.1.4 **** * New Feature: Moving interiors. Player can exit pilot mode at any time. Ship keeps moving and may crash while you aren't controlling it.
* New Feature: Reworked the ship walkway to be its own separate object. Will appear automatically when the ship is at low speeds.
* New Feature: Visited debris sites get a different icon so you can tell which ones you've been to.
* New Feature: Press F1 to go into Screenshot Mode and remove interface * Improved the ship auto-levelling to be less jerky (fixed rotational inertia)
* Improved the way the atmosphere looks from space
* Major refactoring of entity management, including introduction of Worldspaces. Each worldspace (planet, interior, etc) has its own physics world.
* Bug Fix: pressing TAB will no longer close menus. Use the ESC key instead * Optimization: migrated EGActionMoveShip from script side to engine side
* Optimization: change message-passing implementation to reduce memory allocations **** RODINA 1.1.3 **** * New Feature: Atmospheric Pressure simulated between each room and in space / on planets. Opening all doors on your ship causes explosive decompression. Fires cannot exist without atmosphere
* New Feature: Jetpack
* New Option: Gobal particle multiplier for Limnal performance on low-spec machines
* New Option: Planet Map size, for reducing lag on low-spec machines * Crash Fix: Remove Steam wrapper
* Bug Fix: Do not allow players to change the tileset in the airlock
* Bug Fix: Directions of missile flames and enemy ship trails
* Optimizations to AI
- **** RODINA 1.1.2 **** * New Feature: Added ability to choose video card in options menu. WARNING: May cause crash on start!
* New feature: --default_video_adapter command line option, for fixing crashes caused by mucking with video cards
* New Feature: Enabled Offline Mode for Steam * Crash Fix: Fixed problem with projectiles being added to physics world multiple times
* Crash Fix: Fixed error with removing terrain from a planet that no longer exists * New control options.
- Invert controller and mouse separately.
- Option for controlling mouse "acceleration" in ship
* Turn off sound / music errors by default
* Better Steam error reporting **** RODINA 1.1.1 **** * New Feature: Steam Integration. Error reporting / Registration changes / Cloud Support
* Improved atmospheric shading and planetary ambient lights (primarily for improving Jarilo)
* Fixed bug that allowed fires to escape outside the ship interior **** RODINA 1.1.0 **** * New Feature: Ship fires (and extinguisher) (including tons of small fixes/changes)
* New Feature: Light variations inside the ship (alarm / dead ship)
* New Feature: Empty map file for starting with fresh interior map * Fixed terrible bug that would prevent ships from generating full groups after loading savegame
* Removed ability to load savegame in demo mode. Now only auto-loads are allowed.
* Hint for atmospheric entry
* Fix crash going straight from Limnal Warp to character mode
* Button to restore default key bindings
* Help info for options menu
* Optimized distant object UI (icon) management **** RODINA 1.0.4 **** * New Feature: Autosaves
* New Feature: Ship Crashing support
* New Feature: Editor Undo / Redo
* New Feature: Freeform and Peaceful game modes (replace Exploration mode)
* New feature: "Update available" notification and setup file download * Crash Fix: Change the way planets save so they don't crash / corrupt save games * Improved mouse handling. Better support for high-frequency mice. Smoother character rotation.
* Improved atmospheric entry:
- Made it less likely for the player to "punch through" atmosphere.
- Reduced the difficulty of the entry process. Fixed problem with entry in 2nd or 1st gear.
- Fixed save/load of atmospheric entry state.
* Improved savegame management:
- backup saves.
- Order saves by date.
- Disallow bad save names
* Made ship landings slightly easier
* Improved actor scheduling and management.
* Added option (on by default) for enemies not to respawn
* Start the game with missiles selected as the alt weapon
* Fixed combat music resetting forever after player escapes combat with Limnal Drive
* New camera shake option
* Fix missiles that are loaded from savegame not being shootable
* Auto-load last savegame when the player dies
* Added ultra-low terrain detail options
* No piloting destroyed ships
* Don't constantly scan to refresh scripts
* Slightly improved thread management
* Improved alpha object sorting
* Fixed lighting on bomber ship **** RODINA 1.0.3 **** * New Feature: Gamepad support!
* New Feature: Headlights / Flashlights on the ship and character (Press "G" or "Direction pad left")
* New Feature: Mouse smoothing * Crash Fix: Don't crash when loading a bad shader cache file. Try again or recompile shader.
* Crash Fix: Use tempfiles when saving savegames so that they aren't corrupted if the game crashes * Updated mysterious signal files to make them a bit easier.
* Don't move ship/player around when loading the game on an asteroid
* Eliminate phantom keypress (Windows key) which overrides all other keypresses
* Fade combat music into exploration music
* Fixed problem where bad identifiers caused profiles not to load **** RODINA 1.0.2 **** * Crash Fix: MOPP creation failure for users in non-US locale **** RODINA 1.0.1 **** * Crash Fix: DirectX Initialization failing on some machines
* Crash Fix: Not handling no MSAA support
* Crash Fix: Included the correct prerequisite to install XINPUT1_3.dll * Game Breaker Fix: Failure to save state in Exploration Mode
* Game Breaker Fix: Collecting all the books on a planet led to unending error messages * Added "Enable Console" option in the options menu
* Added "Fix Player" button on the pause menu
* Added better turning speed options
* Added invert Y options
* Shorten length of tutorial messages
* Hide big asteroids when player gets Cruise Engine so they don't try flying across the solar system.
* Make small asteroid icons a bit brighter and more noticable
* Minimum gravity for ships on small asteroids to make landing easier
* Fixed bug where Jarilo books would show up on Perun
* Changed the name of some key bindings
* Made Limnal Drive less affected by gravity, reduced its drift and shaking slightly
* Added MovementDifficulty for those who are having trouble with Limnal Drive, Atmospheric Entry
* YOU DIED message on death
* Allow loading savegames in demo mode when the player dies. СТАРАЯ ВЕРСИЯ
**** RODINA 1.1.0 ****
* New Feature: Ship fires (and extinguisher) (including tons of small fixes/changes)
* New Feature: Light variations inside the ship (alarm / dead ship)
* New Feature: Empty map file for starting with fresh interior map
* Fixed terrible bug that would prevent ships from generating full groups after loading savegame
* Removed ability to load savegame in demo mode. Now only auto-loads are allowed.
* Hint for atmospheric entry
* Fix crash going straight from Limnal Warp to character mode
* Button to restore default key bindings
* Help info for options menu
* Optimized distant object UI (icon) management
У меня была та же проблема, когда компилировал файлы в exe, дабы избежать этого просто оставил установленную версию, которая и есть в раздаче, она нормально работает и не вылетает. Попробуй еще раз от имени админа.
Gab125
А "только чтение" с папки убрали? P.S. Летается нормально, но, что-то, вылетает после уничтожения врага. P.P.S. А, не, только один раз случилось. Правда иногда насмерть зависает при использование люмина-драйва.
65110370Gab125
А "только чтение" с папки убрали? P.S. Летается нормально, но, что-то, вылетает после уничтожения врага. P.P.S. А, не, только один раз случилось. Правда иногда насмерть зависает при использование люмина-драйва.
Спасибо, помогло, я бы в жизни не догадался Игра хорошая, можно полетать, по исследовать мир, поубивать противников... но геймпленых возможностей мало, поэтому игре 6/10, а за раздачу спасибо)
тоже висело "For Bema" - нажал "исправление неполадок совместимости". хз, чё оно там понаисправляло, выдало пару ошибок или сообщений, но стала запускаться! таки виснет при подлете к вопросику. даже на круизной скорости, без движка. я в печали..
'For Bema' висело минуты 3-4, при первом запуске. Дальше игра начала грузиться шустрее. Что скажу.. своя атмосфера в игре есть ) Хоть и сырая насквозь, но "вырубить это немедленно" желания не возникло. Управление кораблём неудобное - аккуратно сесть у меня не получилось ни разу (во второй и третьей Элите, например, с этим проблем не было) бродить по собственному кораблю занятно, но в том же Паркане интерьер выглядел куда симпатичнее.. Ну и внешний вид корабля, сложенного из треугольников - просто убийственен.
При запуске выдало ошибку синтаксиса ну это понятно длинный путь к игре закинул в корень диска ошибка пропала но теперь вечно висит For Bema с 50% загрузкой 6 ядерного феномчика ни полчаса ни час ожидания проблемму не решают как и повторные запуски автоматический поиск проблем и их решение описание завлекательное а по факту пока очень сыроватенько будем ждать окончания обработки напильником
Запустилась нормально игра, побегал в ней немного, собрал ракет, удалось сбить нескольких врагов и разобравшись с управлением приземлится на одну из планет.
Быстро надоела, кругом сплошная пустота, однообразные сгенерированные объекты и одинаковые враги, модификаций на нексусе к ней нашлось всего ничего, да и то больше графических. То, что создатель игры работал над Oblivion сразу видно, основной принцип "пещера, куст, сундук, монстр - готовая локация" соблюдается. В сюжете наверняка ждут не менее увлекательные задания "сбегай туда, принеси то, убей этого".
В папке куча файлов, какой запускать? Если приложение Rodina, то после этого выдает такую ошибку: запуск программы невозможен, так как на компьютере отсутствует d3dx10_43/dll. Попробуйте переустановить программу.